Zoeken in deze blog

zondag 29 januari 2017

Rits-tasjes!

Onderstaande tasjes maakte ik al een héle tijd geleden. In april, om goed te zijn. Nog voor spruitje nummer 2 geboren werd. Vooruitziend als ik was, wist ik heel goed wat ik als moederdagkadootje voor mijn moeder wilde maken. Een leuk ritstasje gevuld met frisse kleurtjes nagellak. Vooruitziend als ik ben, wist ik ook dat ik dat best kon doen voor ik bevallen was!


Vriendlief vond dit wel een leuk idee en bestelde meteen een tasje voor zijn moeder! Haar tasje maakte ik een maatje groter en vulde ik met wat verzorgingsproducten van Nivea. Die gebruikt bijna iedereen, toch?!


Het zijn heel handige tasjes die mooi rechtop blijven staan. Alleen blijft het een oefening om de bodem 'mooi' te stikken, zodat de naad van de zijkant op eenzelfde lijn ligt als de naad van de onderkant. Laat ons zeggen dat ik dat niet voor niks 'vergat' te fotograferen...
 


Ik had geen versteving maar durfde het niet goed zonder te proberen... Ik knipte daarom het patroondeel twee keer in witte fleece, en stikte dat tussen buiten- en voeringsstof als versteving. Werkt heel goed!
De gele rits is trouwens een stukje van een rits aan de lopende meter. Heel handig, je koopt een lang stuk rits en knipt dan naarmate je nodig hebt voor je project, een stukje eraf. Het ritsvoetje zet je er dan zelf aan, maar eerlijk is eerlijk - dat is ook een beetje geprul! En als je dan tijdens het stikken het ritsvoetje verschuift en - floep - het gaat weer van de rits af... ja, dan zucht je eens heel diep!

De rits aan de lopende meter én het GRATIS patroontje komen van Peggy Sew. Het patroon vindt je in 5 maten op haar site. Het gele tasje is de kleinste maat, het bloementasje is één maat groter.

1 opmerking:

  1. Wat een superleuke tasjes heb je gemaakt met zo'n heerlijke vrolijke stofjes weer!!! Echt supermooi en ik gebruik ook Nivea hoor ;)!

    BeantwoordenVerwijderen