Zoeken in deze blog

dinsdag 10 november 2015

Raglan t-shirts

Dit stofje met paddenstoelen heb ik al héél lang liggen, gevonden in een promobak op het stoffenspektakel. Toen ik het zag, wist ik direct: dat moet ik hebben! Ik ben namelijk dol op rood met witte stippen en bijgevolg ook op vliegenzwammen.
Maar dan, de tweede stap... dat stofje ook effectief gebruiken... Toch altijd even slikken als ik er de schaar in zet. Daarom ligt het ook al een jaar in de kast te wachten op hét geschikte moment ;)
Nu Tijn ietsje minder snel groeit dan vorige herfst, mocht het wel eens. Tijdens een vrije dag eind september was het zover... Een patroon van Minikrea - het t-shirt met raglan mouwen, werd nog eens bovengehaald. Ik had maar beperkte tijd én ik wou een afgewerkt iets hebben op het einde van de dag, dus moest het een patroon zijn dat al uitgeknipt was ;)
De patronen van Minikrea zijn heel erg leuk! Het zijn handige basispatronen voor de beginners, maar er zijn toch heel wat varianten bij. Ik maakte afgelopen zomer met dit patroon al enkele t-shirts met korte mouwen, waarvan meteen ook wat foto's volgen!

Hier en daar zit er een plooitje dat er niet had mogen zitten, maar ach, als zoonlief het aan heeft, smelt iedereen als sneeuw voor de zon en dan zie je zo'n foutjes niet meer hé ;)



Bij dit t-shirt is er iets raars aan de hand... Op de foto rimpelt de kraag heel erg, maar nu het eens gewassen en gestreken is, is dat niet meer het geval!

Patroon: basis raglan t-shirt Minikrea
Stof: Vliegenzwammen (Stoffenspektakel)
Haaien (Pindanutjes)
Froy & Dind (Lana Lotta)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten