Zoeken in deze blog

donderdag 2 juli 2015

poppenkleertjes!

Ik heb een nichtje dat een echt poppenmoedertje is, lief om te zien. Ze is gezegend met een kroostrijk gezien (ik doe het haar niet na!) waaronder twee jongenspoppen*. Nu moeten die arme zieltjes wel altijd in het roze spul lopen dat je in de winkels vindt. Dat kan niet, vindt de poppenmoeder, dus ze vroeg voor haar verjaardag: jongenskleertjes voor de poppen. Waaronder zeker al een kruippakje (dat ik naar eigen goeddunken veranderde in een salopet... Heb je al eens mouwtjes ingezet in poppenkledij?)
En het mocht kleurrijk zijn.
Dat moeten ze maar één keer zeggen tegen mij!

*(oorspronkelijk waren het 3 jongenspoppen, maar de grootste pop was nogal een twijfelgevalleke en vlak voor de bestelling in productie ging, kreeg ik te horen dat de grote pop dan toch een meisje was!)

Het was een hele operatie, want poppenkleertjes, dat had ik nog nooit gedaan. Laat staan voor jongens.
Avondenlang zocht ik op het internet naar leuke, maar vooral ook passende patronen. Ik maakte een test-versie van een broek en van een t-shirt en één van de poppenjongens mocht stiekem een dagje komen spelen bij mij, terwijl de onwetende poppenmoeder op uitstap was. De t-shirt zat losjes maar goed (het moet nog gemakkelijk aan te doen zijn, nietwaar?). De broek zat echter zo losjes dat ze niet bleef hangen! De naden werden nog versmald, de pijpen wat ingekort en de elastiek wat harder aangetrokken en jawel, daar had ik een passend patroontje!

Bij deze ook nog een foto van mijn collectie. Ik moet zeggen: ik ben er trots op!



Patroontjes:
jasjes: http://punktiert.blogspot.de/2012/12/puppi-zieht-sich-freebook.html
broek: http://oojipie.blogspot.nl/2009/11/voor-mevrouw-kikker.html
t-shirt: http://free.wollyonline.com/BD16F02.asp?ProdID=101&category=2

Het jasje zonder mouwen is op basis van het zelfde patroon, maar dan... inderdaad, zonder de mouwen :)
De shortjes zijn met hetzelfde patroon als de broek, maar dan een stuk ingekort natuurlijk.
De salopet is een combinatie van de broek met een eigen verzinsel vooraan en achteraan. Niet de mooiste salopet ooit, maar het is er een!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten