Zoeken in deze blog

vrijdag 2 november 2012

Zoete wraak

En jawel hoor, ik heb nog eens een boek uitgelezen... zondagochtend in begonnen en donderdagavond was het uit. Om maar aan te tonen hoe vlot het las!
Het boek is 'Zoete Wraak' van Anne Maxted.
Het allereerste boek dat ik van haar las, toen ik nog studeerde, was 'Vallen en Opstaan'. Ik vond het toen een heerlijk boek, het eerste van het genre humoristische chicklit. Een boek waarbij ik oprecht luidop moest lachen. Uiteraard volgden daarna ook haar andere boeken. Maar 'Zoete Wraak' was op een of andere manier aan mijn aandacht ontsnapt, tot ik het een aantal maanden geleden in de boekenwinkel vond.
Het begint met het verhaal van een ontzettend rijk, verwend, snobistisch meisje, waardoor je de toon van het boek al in je hoofd verder bepaald. Maar nee hoor, het blijkt een spannend boek te zijn, waarbij je meerdere malen op je honger blijft zitten omdat er een sprong wordt gemaakt in de tijd of naar een ander personage. Je kan vaak wel een poging doen om te raden waar de vlieg op de lamp zit, maar die voorspellingen kloppen niet altijd. Bij verschillende scènes was het verhaal wel 'over the top', maar ach, een mens mag de realiteit al eens ontsnappen door in een boek te springen!
Leuk om te zien hoe de verschillende (vele) personages uiteindelijk mooi in één puzzel passen, terwijl je op voorhand denkt 'hoe is dit personage van toepassing in het verhaal?' Je moet zeker wel je hoofd erbij houden en per hoofdstuk bekijken in welk jaartal we zitten & vanuit welk personage er geschreven wordt!
Met plezier gelezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten